Znajdziesz mnie tutaj

Uwaga

Jeśli na blogu nie pojawiają się nowe posty nie oznacza to że zniklam ze świata blogowania. Aktywna jestem na INSTAGRAMIE.

niedziela, 6 sierpnia 2017

Letnia pielęgnacja włosów — Wakacyjny Poradnik Urodowy


Witam

Bez względu na to, jaka pora roku o włosy powinno się dbać przez cały rok. Wiadomo latem, gdy świeci intensywnie słońce włosy narażone są na wiele szkodliwych czynników.  Dlatego też powinno się nosić okrycia głowy czapki, kapelusze itd. Podczas pielęgnacji musimy zapewnić włosom odpowiednie nawilżenie, regenerację, aby nie traciły swojego zdrowia. 

Moja pielęgnacja włosów jest dość zróżnicowana, jeśli chodzi o kosmetyki. Szampony do włosów staram się zmieniać za każdym razem po skończeniu butelki lub posiadam dwa różne szampony o podobnym działaniu i stosuje na przemian. Wiem może dla niektórych jest to dziwna metoda, ale dla mnie odpowiednia. Włosy myje codziennie wieczorem i pozwalam im samoistnie wyschnąć bez suszarki, ponieważ obojętnie, jaka by nie była ma jakiś szkodliwy wpływ na stan włosów. Od kiedy jej nie używam moje włosy są dużo zdrowsze. Podobnie jest z prostownicami przestałam używać i włosy są w lepszej kondycji. 

Odżywki, jakie stosuje też są bardzo różne, ale każda z nich ma działanie podobne do siebie. Nie lubię stosować szamponów i odżywek z tej samej firmy i rodzaju przeznaczenia. Uważam ze to nie pomoże naszym włosom a jest zwykłym chwytem marketingowym. Szampony zazwyczaj kupuje z Schauma od Schwarzkopf a odzywki inne. 

Obecnie stosuje:


  •  Schauma Repair&Care - pielęgnujący spray bez spłukiwania z masłem shea i ekstraktem z kokosów
  • Radical - serum ziołowo-witaminowe
  • Babydream für mama oliwka pielęnacyjna
  • SCHAUMA Nature Moments, Odżywka do włosów słabych i delikatnych 'Miód i olej z opuncji figowej.


Pewnie większość zdziwi się, dlaczego wybrałam oliwkę pielęgnacyjną dla kobiet w ciąży?
Ze względu na jej skład i wszechstronne zastosowanie.  





 Glycine Soja (Soybean) Oil - olej sojowy, emolient, bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, sterole i flawonoidy; mocno nawilża 

Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil - olej ze słodkich migdałów, polecany do wszystkich typów włosów - nawilża, zmiękcza, dodaje włosom blasku; nadaje się do zabezpieczania włosów np. przed kąpielą w basenie, ochroni włosy przed działaniem promieni słonecznych 

Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil / Unsaponifiables - olej z nasion słonecznika, zmiękcza, nawilża i wzmacnia włosy oraz skórę, ma działanie przeciwrodnikowe 

Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil - olej jojoba, zmiękcza, nawilża i uelastycznia; jest pomocny w leczeniu trądziku 

Macadamia Ternifolia Seed Oil - olej z nasion macadamia, szczególnie polecany dla włosów kruchych, łamliwych i przesuszonych ze względu na swoje silnie nawilżające właściwości; zmiękcza, wygładza, odżywia skórę i włosy 

Tocopherol - witamina E, przeciwutleniacz, w obecności olejów może działać komedogennie 

Parfum - zapach

Imponujące prawda?


Olejek łatwo się nanosi i rozprowadza. Jest dość ciężki, dlatego świetnie nadaje się do pielęgnacji włosów suchych i bardzo zniszczonych. Nawilża i wygładza włosy. Redukuje puch i sztywność, problematyczna długość jest miękka i błyszcząca. Głównie nakładam go na same końcówki od 30 min do 1 godziny przed myciem włosów. Zmywanie nie sprawia większego problemu od razu schodzi po pierwszym myciu. Polecam wypróbować. Nadaje se do wszystkiego od ciała, dłoni i paznokci aż po włosy. Moje MUST HAVE.

Każda kobieta ma swoje sposoby :) moje są takie jak wyżej opisałam :D

Zapraszam do wyzwania na www.trustedcosmetics.pl
oraz  www.urodzianka.pl  

Pozdrawiam





5 komentarzy:

  1. Również lubię stosować różne rodzaje szamponów czy odżywek. Daleka jestem od stosowania bez przerwy wciąż tego samego produktu... A oliwkę pielęgnacyjną również szczerze polecam, to także moje MUST HAVE.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam żadnego z tych produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam,szczególnie oliwke babydream z rossmann

    OdpowiedzUsuń
  4. Stosowałam kiedyś tą oliwkę z babydream na włosy. Dobrze się spisywała.

    OdpowiedzUsuń